התאמת עדשות מגע

בקליניקה שלנו, התאמת עדשות המגע מתבצעת על ידי צוות האופטומטריסטים שלנו  שעברו הסמכות והשתלמויות בנושא. ההתאמה לעדשות מגע נעשית לאחר בדיקה קפדנית של העיניים. בבדיקה בודקים את המקטע הקדמי של העין ע"י מנורת סדק ומיפוי קרנית. בהתאם לממצאים נבחר חומר הגלם לעדשות מגע ובנוסף נבחר הקימור המתאים ביותר עבור הנבדק. בנוסף לכך, אנו עורכים בדיקת ראייה מקיפה הכוללת גם בדיקת יובש של העיניים, פתולוגיה של העין, ראיית צבעים, בדיקת תלת מימד והוצאת המרשם.

כמו כן, אנו מתשאלים את הנבדק על אורח חייו, מה הצרכים שלו, האם הוא נמצא הרבה מול מסך מחשב או למשל האם נמצא הרבה בחוץ, האם הוא עוסק בספורט וכדומה.

לאחר שיש לנו את התמונה המלאה ועל סמך הממצאים של הבדיקה, המומחים שלנו מתאימים לנבדק את סוג עדשות המגע המתאימות לו ביותר באופן אינדיבידואלי.

לאחר ההתאמה המטופל יעבור הדרכה מקצועית אצלנו בכדי שנלמד אותו איך להשתמש בעדשות המגע. איך להרכיב, להסיר ואיך לטפל בהם בצורה הנכונה.

בדיקת התאמה לעדשות מגע חשובה גם מהבחינה שלא תמיד יש אפשרות לנבדק להרכיב עדשות מגע וההתאמה לא מתאפשרת. לדוגמא כמו במקרים של ליקויים בקרנית או בעפעפיים.

מבחינת בריאות העין אסור להרכיב עדשות מגע ללא בדיקת אופטומטריסט. הבדיקה הכרחית, כמו גם ביקורות שנתיות בכדי לוודא שההרכבה נעשית כמו שצריך ושיש מעבר חמצן תקין לקרנית.

המטרה העיקרית שלנו היא להתאים לנבדק עדשות מגע שיהיו נוחות לו ויתנו לו תחושה טבעית בעיניים וכמובן ראיה מצוינת.

בכל שימוש בעדשות מגע מכל סוג חשוב להקפיד על טיפול מתאים לסוג העדשות שבו משתמשים וכמובן לשמור על כללי היגיינה.