טיפים לרכישת עדשות מולטיפוקל

1. חשוב לוודא שהאופטומטריסט הנו אופטומטריסט מורשה ומוסמך ובעל ניסיון והתמחות בהתאמת עדשות מולטיפוקל.

2. חשוב לעבור בדיקת התאמה מקצועית.

3. כדאי להתעניין באיכות המוצרים איתם עובדת האופטיקה. מומלץ לבחור אופטיקה שעובדת עם חברות מובילות בתחום מאחר שבדר"כ חברות אלה משקיעות בטכנולוגיות ובפיתוחים עדכניים ומתקדמים. החברות תשקענה סכומים גבוהים בפיתוח העדשות ולכן בעדשות אלה יהיו מינימום עיוותים והפרעות וכן אזורי ראייה רחבים יותר.

4. חשוב להתייעץ עם האופטומטריסט בנושא עדשות המולטיפוקל ולקבל את כל המענה בנושא. מומלץ לקבל הסברים על ההבדלים בין חברה לחברה מבחינת התכונות השונות, היתרונות והמענה לצרכים האישיים.

5. כשמפרסמים מחיר נמוך מאוד לעדשות/משקפי מולטיפוקל יש לברר בדיוק מה זה כולל: האם זה גם למספרים שלכם (אם הם גבוהים במיוחד), על איזו סוג עדשה מדובר, מה איכותה, הטכנולוגיה שלה, האם היא כוללת ציפויים וכדומה. לעיתים המחיר המפורסם הוא מחיר בסיס ובסופו של דבר לא נשאר אותו מחיר לאחר כל הבירורים.

6. יש לקבל הסבר מהאופטומטריסט על תהליך ההסתגלות לעדשה. ההסתגלות הדרגתית אבל מהירה יותר ככל שמרכיבים יותר את המשקפיים ובאופן רציף. כמו כן, זמן ההסתגלות שונה מאדם לאדם. ישנם שהסתגלו תוך מספר ימים וישנם תוך מספר שבועות.

7. מומלץ לבחור עם מוכר/אופטומטריסט מקצועי את המסגרת המתאימה ביותר לעדשות המולטיפוקל ולפניך. משקפיים אלו ישמשו אותך במהלך כל היום ולא רק לקריאה או למרחק, ולכן חשוב שיתאימו לפניך ויהיו נוחות. אנו נעדיף תמיד שדה ראייה רחב ולכן יש לעשות שיקולים נכונים של גודל והיקף.

8. מומלץ לא להתפשר על איכות העדשות, במיוחד שמדובר על עדשות מולטיפוקל- עדשות איכותיות הן עדשות מתקדמות עם גימור ברמה גבוהה מאוד. עדשות איכותיות אומנם עולות יותר אך הן בעלות מינימום עיוותים והפרעות ומקסימום אזורי ראייה. זאת משום שהיצרן משקיע מחשבה ומשאבים רבים בפיתוח העדשה. בעדשות לא איכותיות, לרוב אזורי הראייה צרים והמעברים בין מוקדי הראייה השונים אינם חלקים. כמו כן, לרוב אין לעדשות אלה אחריות על תקופת ההסתגלות וכן, זמן ההסתגלות הוא ארוך.

9. בעת המסירה יש לשים לב שהאופטומטריסט מתאים את המשקפיים לפניך, בודק כיצד אתה רואה איתם, איך הם יושבים עליך, אם יש צורך בתיקון/יישור המשקפיים שיתאימו וישבו בצורה הכי נוחה על פניך.

10. חשוב להיות מוכנים לתקופת הסתגלות הנדרשת במעבר לעדשות מולטיפוקל. בשל המבנה הייחודי של עדשת המולטיפוקל קיים תהליך הדרגתי של הסתגלות לעדשה. ככל שמרכיבים את העדשות לפרקי זמן ארוכים יותר, כך ההסתגלות תהיה קצרה יותר.

11. רצוי ומומלץ מאוד לרכוש באופטיקה שמעניקה אחריות על תקופת ההסתגלות לעדשות. כלומר, במידה ומופיע קושי כלשהו עם עדשות המולטיפוקל, האופטומטריסט מזמן לבדיקה חוזרת לצורך התאמה מושלמת של העדשות לעיניים.

12. חשוב להגיע לבדיקה חוזרת אצל האופטומטריסט לאחר חודש הרכבה בכדי לוודא הסתגלות, ראייה טובה ושביעות רצון מהעדשה.