יתרונות משקפי המולטיפוקל

  1. עדשת המולטיפוקל הינה עדשה בעלת מספר מוקדי ראייה, הנותנת פתרון אופטי אידיאלי לכל טווחי הראייה בעדשה אחת, במקום השימוש בכמה סוגים שונים של משקפיים. ביום יום אנו זקוקים למשקפיים למטרות שונות בטווחי ראייה שונים, כגון: לנהיגה, לקריאת ספר, לצפייה בטלוויזיה, עבודה על מחשב, פעולות מוטוריות עדינות וכדומה. פעולות אלה ודומות להן נעשות עשרות פעמים במהלך היום. תארו לעצמכם את הצורך להחליף כל פעם זוג משקפיים אחר לכל פעולה, הצורך לזכור לקחת את כל זוגות המשקפיים שיוצאים מהבית. משקפי המולטיפוקל מונעות את הצורך להחליף בכל פעם זוג משקפיים לטווח ראייה אחר ונותנת יתרון נוחות משמעותי ביותר.
  2. עדשת מולטיפוקל מדמה ראייה טבעית של אדם שלא זקוק למשקפיים ומתקנת בהתאם למרשם את הראייה.
  3. שמירה על בריאות העיניים – עדשות מולטיפוקל מונעות מאמץ ועייפות של העיניים וכאבי ראש וכאבי עיניים הנגרמים במקרה של שימוש במספר זוגות משקפיים נפרדים, אותם מרכיבים ומסירים לסירוגין.
  4. עדשות המולטיפוקל אסתטיות ומחמיאות משום שאין קו הפרדה כמו במשקפי הביפוקל, שמחולקים לשני מרחקים בלבד.
  5. היום אין צורך לבחור מסגרת מיוחדת לעדשות המולטיפוקל. ניתן לבחור כמעט כל מסגרת מעוצבת וכל סגנון, באופן חופשי. אך יש לציין כי בחירת המסגרת דורשת מומחיות ומקצועיות ולכן חשוב לעשות את הבחירה עם אופטומטריסט מקצועי.

  6.  כיום קיימות עדשות מולטיפוקל גם לבני 20 ומעלה. הרכבת עדשות אלו מסייעת לצעירים לשמור על עיניהם תוך כדי עבודה ממושכת מול המחשב ולמנוע עייפות, אדמומיות בעיניים, חוסר נוחות ופגיעה מוקדמת בשריר העין.
    לעומת זאת, משקפי מולטיפוקל למבוגרים נועדו לטפל בבעיה שכבר נוצרה. שריר העין זהו שריר שהולך ומתבלה ככל שהגיל עולה ולעין יותר קשה להתמקד מחדש ממרחק אחד לאחר. עדשות המולטיפוקל מקלות על העין ומסייעות לה להתמקד במרחקים שונים בקלות יותר ובמהירות רבה יותר.
  7. משקפי המולטיפוקל חוסכים, לרוב, רכישת מספר זוגות משקפיים אשר היינו צריכים לרכוש אלמלא היינו מרכיבים משקפי מולטיפוקל. המשקפיים מאפשרים ראיה לרחוק, לקרוב ולטווח הביניים. עדשות אלה מותאמות גם לאנשים אשר עברו ניתוחי קטרקט או אשר סובלים מקוצר ראיה מסיבה זו או אחרת.
  8.  יתרון נוסף, הסיכוי שמשקפי המולטיפוקל ייאבדו או ישברו הינם נמוכים כיוון שהם תמיד יהיו על הפנים ואין צורך להוריד אותם במהלך היום.
  9. בעבר עדשות מולטיפוקל לא התאימו למקרים מסוימים של צרכי ראייה. למשל, למי שהיה זקוק בעבודתו לקריאה במבט כלפי מעלה, כמו קריאה מלוח בקרה. אבל היום ניתן לייצר עדשות מולטיפוקל בהתאמה אינדיבידואלית והן ניתנות לתכנון לפי פרמטרים ייחודיים. טכנולוגיה זו מאפשרת לתת פתרונות ראייה לרוב המקרים "המיוחדים".
  10. משקפיים עם עדשות מולטיפוקל איכותיות יכולות להחזיק מעמד לשנים רבות ובכך מונעות את הצורך בקנייה והחלפת משקפיים בתדירות גבוהה. המחיר שלהן אומנם יותר יקר מאשר משקפיים עם עדשות רגילות, אך אסור לשכוח שכאן למעשה מדובר על שלושה זוגות משקפיים בזוג אחד.