משקפי מולטיפוקל – מה קובע את מחירם?

משקפי מולטיפוקל הם פתרון נוח ואיכותי ביותר לתיקון ראייה לכמה טווחים. למשקפיים אלו יש המון יתרונות אך מחירם לא זול. ממה מורכב המחיר של משקפי המולטיפוקל?

    • אחד החסרונות במשקפי מולטיפוקל הוא כמובן המחיר הגבוה, הנעוץ בצורך של העדשות להיות באיכות גבוהה מאוד, עם טכנולוגיה מתקדמת וגימור מושלם. עדשות בסיסיות יותר מבחינה טכנולוגית הן בפיתוח פחות מתקדם ולכן ההסתגלות יותר קשה, אם בכלל. על מנת להשיג מעבר חלק בין טווחי הראייה שבעדשה, יש צורך במשקפיים בעלות גימור ברמה גבוהה ביותר, ועל כן לא כדאי להתפשר על העדשות וכן כדאי לרכוש את העדשות מחברות מתקדמות, מוכרות ואיכותיות.
    • סוג העדשה- ישנם כמה חברות שמייצרות עדשות מולטיפוקל ולכל חברה ישנם כמה סוגים של עדשות. הסוגים משתנים בהתאם לטכנולוגית ייצור וליטוש העדשה, תכנון אופטי, מבנה עדשה, עיצוב העדשה, צרכי המשתמש והיכולת לייצר עדשה "אינדיבידואלית" יותר, כלומר יותר מדויקת לנתונים האישיים של המשתמש. כל זאת יוצרים עדשות שהן יותר איכותיות ועדשות שהן פחות איכותיות ויותר בסיסיות. הדבר בא לידי ביטוי במחיר העדשה.
    • עובי העדשה – עדשה דקה היא עדשה יותר אסתטית, פחות בולטת בתוך המסגרת ויותר קלה. עדשה דקה עם אינדקס יותר גבוה היא עדשה יותר יקרה. הדבר מתבטא יותר במרשמים עם מספרים גבוהים, שם עובי העדשה בא לידי ביטוי.
    • מורכבות המרשם – כאמור המספרים משפיעים על המחיר וגם מורכבות המרשם. אם למשל ישנה תוספת של צילינדר גבוה. כמו כן, אם יש איזושהי מחלת עיניים שצריך לקחת בחשבון.
    • ציפויים ותוספות לעדשה – למשל מומלץ שהעדשה תהיה עם ציפוי אנטי רפלקס: זהו ציפוי שמונע השתקפויות, ציפוי המונע אדים והצטברות אבק על העדשה. וכן יש ציפויים עם מספר שכבות גדול יותר עם עמידות לחום גבוה. יש אופציה לעדשות מתחלפות: עדשות שמתכהות בשמש ומתבהרות כשנכנסים למקומות סגורים.
  • מסגרת המשקפיים – מסגרות המשקפיים הם כמובן חלק מתמחור המשקף. טווח המחירים הוא גדול. ישנן מסגרות פשוטות ובסיסיות וישנן מסגרות של מותגים נחשבים. ישנן מסגרות איכותיות יותר ואיכותיות פחות. ישנן מסגרות מעוצבות, עשויות מעבודת יד עם אמירה אומנותית ואופנתית. ישנן מסגרות מתוחכמות למשל עם יכולת החלפת המוטות של המשקף המאפשרת מראה חדש של משקף בכל פעם. ישנן גם מסגרות פשוטות וסטנדרטיות. איכות המסגרת משפיעה על המחיר. בחירת המסגרת מרכיבה את המחיר הסופי של המשקפיים.

איי אופטיק עובדת בהסדרים עם קופות חולים. ההסדרים מקנים הנחות והטבות לחברי הקופה על משקפי המולטיפוקל עם העדשות האיכותיות ביותר שיש בתחום.