האור הכחול ועדשות משקפיים המסננות את האור הכחול

האור הכחול הינו חלק מהאור הנראה. חשוב שתהיה מודעות להשלכות של האור הכחול כלומר לתאורה מלאכותית הנפלטת ממחשבים, מסכים סלולאריים, טלוויזיה וכדומה. הדבר משפיע על הערות, זמן השינה ואיכותה, על המערכת החיסונית ואפילו על ההתנהגות שלנו.

חשיפה לאור הכחול גורמת לדיכוי ייצור הורמון המלטונין אשר יש לו השפעה על תהליכים ביולוגים בגופנו כגון: לחץ דם, המערכת החיסונית, מצב רוח, עייפות ועוד.  הנזק לראיה יכול להיות פגיעה ברקמות העין אשר יכולה להוביל למחלות רשתית או להאיץ את התפתחותן.

דוגמא להשפעת האור הכחול על מצב הערות שלנו ניתן ללמוד ממחקר שבדק את ההבדל בין קריאת ספר לקריאתו ממסך הפולט אור כחול. לנבדקים שקראו את הספר מהמסך לקח יותר זמן להירדם והיו ערניים יותר לפני השינה. לאחר 8 שעות שינה, אותם נבדקים קמו תשושים יותר ולקח להם יותר זמן להתעורר.

אמנם החשיפה לשמש ולאור הכחול הכרחית לתהליכים תקינים בגופנו, אבל כאשר היא מלאכותית ובמינון גבוה, אנו צריכים להגן על עצמנו מפני הנזקים הנלווים.

ניתן להגן על העיניים שלנו על ידי עדשות משקפיים החוסמות אור כחול. מחקרים מראים כי הציפוי המסנן את האור הכחול מגביר את הניגודיות ומפחית צריבה בעיניים. הציפוי מפחית משמעותית את הסיכון לפגיעה בריאותית ומקנה תחושת נוחות ראייתית בזמן החשיפה לאור זה. המאמץ הראייתי פוחת ועייפות מערכת הראיה נמנעת.


עדשות דיפנדר
אנחנו מבלים הרבה שעות מתוך היממה מול מסכים חכמים. עובדים מול מחשבים, צורכים תרבות, צורכים חדשות, אבל בעיקר צורכים מהאור הכחול. האור הכחול הוא מקור אור מלאכותי מסוכן הנפלט ממסכים שונים ומזיק לבריאות העיניים.

אצלנו בקליניקה, ניתן להתאים את עדשת הדיפנדר שהיא עדשה ייחודית מסוגה, החוסמת בכמעט 100% את הקרינה המזיקה שמייצר האור הכחול ומונעת נזק בריאותי עצום לראייה. החסימה אינה מתבצעת ע"י ציפוי חיצוני לעומת עדשות אחרות. האור הכחול נחסם בתוך חומר הגלם ממנו מיוצרת העדשה כך שהחסימה הינה מובטחת ואיכותית.

ה-UV באורכי גל של 380 ו-420 נחסם והעין נשארת מוגנת ובריאה.

יתרונות עדשה הדיפנדר

חוסמת קרינה
דיפנדר חוסמת את טווחי ה-UV המזיקים.

התאמה
מתאימה לכלל מרכיבי המשקפיים: חד מוקדי, אופיס ומולטיפוקל.

טכנולוגיה מתקדמת
חומר גלם חדשני וייחודי המעניק הגנה מיטבית לעין.

איכות
לעדשת דיפנדר ציפוי המונע שומן ולכלוך. קל לניגוב, שקוף וצלול.

שיפור צפייה במסכים
דיפנדר משפרת את איכות הצפייה ומרגיעה את העין.

בריאות
העדשה מפחיתה עייפות, מונעת כאבי ראש והפרעות בראייה, ובטווח הארוך מונעת מחלות עיניים שונות ונוחה לשינה.