עדשות מגע טיפוליות לטיפול בליקויים של הקרנית

מדובר בעדשות מגע רכות או קשות אשר נותנות מענה טיפולי במקרים של ליקויים בשכבת הקרנית. הקרנית הנה המרכיב הקדמי ביותר בעין. דרכה עוברות קרני האור פנימה לכיוון הרשתית, שם הן עוברות תרגום עצבי לאותות המתורגמים ליכולת הראייה.

במצבים שבהם הקרנית לא קמורה במידה האידאלית או שיש אי סדירות בפני השטח שלה, הדבר יבוא לידי ביטוי בעיוות של הראייה.

מצבים בהם יהיה שימוש בעדשות מגע טיפוליות:

    • עדשות מגע טיפוליות יכולות לסייע לאחר ניתוחים של הקרנית, למשל ניתוחים של לייזר להסרת משקפיים או ניתוח השתלת קרנית. שימוש בעדשות מגע טיפוליות רכות משמשות כתחבושת המספקת הגנה לקרנית. בנוסף, עדשות אלו מסייעות לתהליך החלמה יעיל יותר של תאי האפיתל בקרנית בעקבות חבלה/פציעה וזאת ע"י יצירת חיץ בינם לבין העפעפיים בזמן מצמוץ. עצם ההפרדה מקלה על הכאב וגם יכולה לספק הגנה במקרה של צמיחת ריס כלפי פנים אשר עלול לגרום לכאב ואי נוחות.
    • מקרה נוסף של שימוש בעדשות מגע טיפוליות הוא במקרים חמורים של עיניים יבשות (יובש בקרנית) ויש צורך לשמור על לחות הקרנית. ישנן מגוון דרכים לטפל בעיניים יבשות, אחת הדרכים היא הרכבה של עדשות מגע מיוחדות טיפוליות ללא מספר שמטרתן היא כליאה של הדמעות בין אותן עדשות לבין הקרנית והפחתת קצב התאדות שכבת הדמעות.
    • פני שטח לא סדירים של הקרנית – שבירה איכותית של האור המביאה לחדות ראייה טובה אפשרית כאשר פני השטח של הקרנית סימטריים וחלקים. במידה שפני השטח של הקרנית לא סדירים נוצר עיוות ראייתי ויש צורך להחליק אותם. שימוש בעדשות מגע טיפוליות יוצר שכבה מלאכותית חלקה והדבר יוביל לחדות ראייה משופרת.
  • במקרה של מחלת הקרטוקונוס נוצר מצב של הדקיקות הקרנית אשר בעקבות כך הקרנית מקבלת עיוות צורני. הקימור שלה מתעוות והיא מקבלת צורה של חרוט. במצב זה בדר"כ משקפי ראייה לא יעזרו אך ניתן לשפר את הראייה באופן משמעותי ואף אופטימלי ע"י הרכבת עדשות מגע טיפוליות המותאמות באופן אינדיבידואלי למטופל.

אופן התאמת עדשות מגע טיפוליות:

את עדשות המגע הטיפוליות מתאים אופטומטריסט מוסמך בהסתמך על מספר בדיקות שונות. האופטומטריסט מודד באופן מדויק את הקרנית, בוחן את מבנה שלה, את הטופוגרפיה שלה, מידת תנועתיות של העדשה על הקרנית וכדומה. כך שההתאמה נעשית באופן אישי לכל מטופל לפי נתוני הקרנית שלו.


הסדר לעדשות מגע לחולי קרטוקונוס:

הסדר איי אופטיק בשיתוף כללית מושלם עבור חולי קרטוקונוס:

חברי כללית מושלם, מעל גיל 18, החולים בקרטוקונוס זכאים להחזר כספי בגין רכישת

עדשות מגע קשות לקרטוקונוס או עדשות מגע רכות לקרטוקונוס.

הזכאות ניתנת אחת לשנה קלנדרית (ינואר-דצמבר), והיא בנוסף לזכאות בסל השירותים הבסיסי.

ההחזר מכללית מושלם הינו בגובה 75% מההוצאה בפועל, ולא יותר מ- 1,219 ש"ח לכל עין. התשלום הינו עבור עדשה אחת. ניתן לקבל החזר עבור שתי עדשות.

יש צורך בתקופת אכשרה של 3 חודשים.

להלן המסמכים הנדרשים בכדי לקבל החזר כספי:

  • חשבונית מס וקבלה מקורית.
  • הפנייה רפואית מרופא עיניים.
  • טופס החזר תביעה. להורדת הטופס לחצו כאן.

את המסמכים יש לשלוח לכללית מושלם, מחלקת תביעות, ת.ד 2265, בני ברק, 51122.

* ההסדר כפוף לתקנון קופ"ח כללית. ייתכנו שינויים בהסדר בהתאם לשיקול דעתה של קופ"ח כללית. איי אופטיק אינה אחראית לשינוי/ביטול/אי החזר מטעם קופ"ח כללית.